Porovnat (0)

Blog


Letní
Zimní
Běh

Trénovat s nachlazením nebo ne?


S přicházejícím podzimem venkovní teplota klesá a my se zuby nehty bráníme na náš běh obléknout delší kalhoty nebo dokonce větrovku. Vždyť to nic není, pár stupínků na to jsem zvyklý a trochu otužilý. No a ráno po běhu už nás bolí v krku a máme zimnici a rýmu. Přesto se otřepeme a další den jdeme odtrénovat hlava nehlava. V tuto chvíli dochází k velké chybě a léčení nás může stát mnohem větší tréninkovou pauzu.

Pokud se na vašem těle objevily známky nachlazení či únavy je to jasný důkaz toho, že vaše tělo potřebuje kvalitní odpočinek a regeneraci k dalším sportovním výkonům.

Nástup nemoci můžeme hned v jejím počátku vypozorovat, a co nejdříve bychom se ji měli snažit zarazit, ne nechat ji propuknout v například nepříjemnou chřipku nebo svalovou horečku.

 

Jaké jsou příznaky nachlazení?

  • Bolest v krku, rýma, již počáteční příznaky nachlazení
  • Bolest kloubů, ztuhnutí svalů. Bez jakýchkoli logických příčin může indikovat počáteční chřipku či zánět v těle.
  • Zhoršení časů a kondice. Opět indikátor toho, že je obranyschopnost a imunita organismu něčím ohrožena
  • Bolest hlavy
  • Únava
  • Zvýšený tep v klidu. Typická známka přetrénování, která s nastupující nemocí také často souvisí.

 

Hlavně se dobře obléct

Podzim je, co se oblečení na běh týče, nejvíce nevyzpytatelné období vůbec. Ranní teploty se už můžou pohybovat na bodu mrazu a odpolední vystoupají klidně ke 20 stupňům. Tak jak rychle stoupají, ale i klesají. Proto se raději více přioblékněte pokud víte, že běh vám potrvá déle jak hodinu a nevybíháte po poledni.

Hodit se může mikina nebo lehká větrovka. Spodní polovinu těla pak chráníme raději dlouhými kalhotami nebo legínami. Kvalitní sportovní oblečení najdete samozřejmě i v našem e-shopu. Pokud potřebujete poradit s výběrem, kontaktujte nás nebo navštivte naší prodejnu v Brně!

V tomto období je prostě nutnost dívat se i na teploměr ne jen vykouknout z okna a vidět sluníčko. Teploty se střídají jako na houpačce a náš organismus se s tím hodně obtížně srovnává.

 

Dýchejte nosem

Nejlepší prevence proti nachlazení. Studený vzduch nebudete vdechovat přímo do krku. Nosem vzduch oteplíte a lépe pak vstřebáte. Nachlazení se pak díky tomu třeba úplně vyhnete.

 

Naslouchejte svému tělu

Během se naučíte více porozumět vlastnímu tělu. Posílí vás jak po fyzické tak psychické stránce. Časem i přesně budete vědět kdy na tréninku ubrat. Pokud vám tělo naznačí, že něco není v pořádku. Důležité je tyto indikátory neignorovat naopak jim naslouchat a tělu dopřát zasloužený odpočinek nebo léčbu. Hlavně se v myšlenkách nestresovat, že kvůli odpočinku nejste, schopni odběhnou tolik kilometrů, kolik jste si určili. Je potřeba si uvědomit, že tzv. přecházení nemoci vás může nakonec vyřadit z tréninku i na delší dobu a často vede i k vážnějším zdravotním problémům!

 

A co dělat, když už se nachladím?

Mně osobně nejvíce pomáhá odpočinek a pořádná dávka spánku. Pak samozřejmě velký přísun ovoce a tzv. vitamínový šok (pomeranče, citróny, zázvor).  A jako skvělou prevenci před nachlazením doporučuji také pravidelně navštěvovat saunu.







Adresa prodejny

Brechtova 27/7
638 00 Brno-sever

Jak se k nám dostanete
Zobrazit na mapě

info@actisport.cz
Otevírací doba
listopad - březen:
po–pá10.00–12.00
13.00–19.00
so09.00–12.00
 
duben - říjen:
po–pá10.00–12.00
14.00–18.00
sozavřeno
 
+420 731 431 912
+420 548 522 422